Széchényi 2020

Az Eszterházy Károly Főiskola területi társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése:
Oktatás – Gyakorlat – Innováció

TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0009


Tevékenységek


Szakmai tevékenységcsoportok:

  1. Előkészítő tevékenység
  2. Intézményi együttműködések nemzetközi tapasztalatainak tanulmányozása, modellek adaptálása
  3. Területi intézményi és hallgatói szolgáltatások fejlesztése
  4. A felsőoktatásban kooperatív duális és moduláris képzési programok fejlesztése  és Pilot-jellegű kipróbálása
  5. Együttműködések kialakítása
  6. Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközbeszerzés

Előkészítő tevékenység
(2013. november-december, 2014. január)

  • Potenciális együttműködő partnerek felkutatása és bevonása az előkészítésbe
  • Megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, háttérelemzések

Intézményi együttműködések nemzetközi tapasztalatainak tanulmányozása, modellek adaptálása

(2014. február-július)

  • Szempontrendszer kidolgozása a modellfeltáráshoz (kérdőívek és mélyinterjús kérdések kidolgozása magyar és angol nyelven)
  • Modellek feltárása (utazás, információszerzés)
  • Eredmények összehasonlítása a hazai tapasztalatokkal, adaptálási lehetőségek leírása
  • az EKF duális képzési modellje

Területi intézményi és hallgatói szolgáltatások fejlesztése
(folyamatos: 2014. február – 2015. szeptember)

  • Szolgáltatások középfokú intézmények tanulói számára (road show, nyílt napok, oktatási kiállítások , kiadványok, életpálya-tervezés, stb.)
  • Hallgatói szolgáltatások felsőoktatási intézmények hallgatói számára (pályaorientációs rendezvények és szolgáltatások, kiadványok, karrier EXPO, stb.)
  • Intézményi szolgáltatások (pályaorientációs szolgáltatásokra vonatkozó igényfelmérés, vállalati kompetenciák felmérése)

A felsőoktatásban kooperatív duális és moduláris képzési programok fejlesztése  és Pilot-jellegű kipróbálása
(2014. július – 2015. január: képzésfejlesztés,
2015. február- szeptember: kipróbálás)

  • Regionális-térségi munkaerő-piaci igényekre koncentráló képzésfejlesztés és akkreditációs eljárások kezdeményezése
  • Munkaerő-piac orientált vállalkozói kompetenciák fejlesztése
  • Gyakorlati helyekkel való regionális együttműködés megalapozása
  • Képzők képzése  (tréning és oktatási segédanyagok)
  • Informatikai háttér fejlesztése

A képzési programok fejlesztések az alábbi lépésekből áll:

  • helyzetelemzés,
  • humánerőforrás vizsgálat,
  • tanterv elemzés,
  • tananyagok meglétének vizsgálata,
  • képzések tervezése,
  • tanegységek tervezése,
  • tananyagfejlesztése,
  • digitalizálás,
  • akkreditáció.

Együttműködések kialakítása
(folyamatos: 2014. február - 2015. szeptember)

  • Az együttműködés modelljének megalkotása
  • Gyakorlati helyek konferenciái (2 alkalommal)
  • Céges szakmai fórumok
  • Szakmai hálózatot kezelő adminisztrációs rendszer kiépítése
  • A régióban működő klaszterek és más együttműködési formák feltérképezése

Szakmai megvalósításhoz kapcsolódó eszközbeszerzés
(folyamatos)

  • Gyakorlati oktatási eszközpark kialakítása, ahol a szakoktatók felügyelete mellett a hallgatókat a külső gyakorlati helyeken való munkára lehet felkészíteni
  • Eszközbeszerzések: laptopok, projektorok, szoftverek, vetítővásznak, rendezvénytechnikai eszközök, tanszállodai eszközök és további kis értékű beszerzések.

 

TÁMOP 4.1.1.F képzési lista

Bormarketing szakirányú továbbképzés

Digitálisarchívum-fejlesztő 

Borturisztikai szakember, sommelier szakirányú továbbképzés


< Vissza